Kenangan Manis di Kolej Lagenda


Bertemu dgn sahabat lamaku memang mengubat hati yg kerinduan. Jannah.... Setelah 10 tahun baru kita bertemu....
Kisah bermula di kolej lagenda langkawi. Waktu itu aku ambil matrik di sana, Jannah pula ambil kursus diploma Uitm. Bermulalah sebuah ukhwah fillah yg amat manis. Kenangan lama mengamit lagi....
Antaranya kami sama2 buat kuih tapi tak jadi kuih. Haa...jadi kuih keras mcm batu...
Sama2 mengimarahkan surau di kolej bersama shbt2 lain Falah , Ati, Dayah,...
Rasa sungguh indah kenangan lalu....
kami juga buat progam qiamuilail. Ketuk pintu kawan2 pukul 4-5pagi....
Jannah memaklumkan kawan kami di kolej itu telah meninggal...MasyaAllah....
Aida,aku masih ingat lagi wajahnya yg kemerah-merahan,bibirnya yg merah...Subhanallah.....
Dia mati akibat kemalangan jalan raya....Aku masih ingat kali terakhir berjumpa dgnnya di KLIA, 3 tahun lalu sewaktu menghantar adikku ke Mesir.
Ustaz kami,kalau tak silap aku Ustz Kairul juga pergi menghadap Ilahi.....
Allahuakbar! Terlalu ramai kenalanku yg meninggal dunia dlm usia yg muda...
Apakah ini petanda utkku juga?
Ya Allah, Kau berkatilah usiaku yg masih ada ini...
Jangan tinggalkan daku kpd nafsuku walau sekelip mata....
Berikan aku kekuatan jiwa menghadapi semua ujian hidup.....
Sesunguhnya Engkau lebih Tahu isi hatiku.......



1 comments:

Eein said...

Allah Hu Akbar.. Ajal maut Allah yang tentukan.. Semoga dalam kehidupan ini kita tidak leka dibuai duniawi... teringat masa kat UTM-Kolej Lagenda (1999-2001)

Post a Comment